8 Kasım 2012 Perşembe

EĞİTİM SEN BATMAN ŞUBESİ 2012 EDEBİYAT ÖDÜLLERİ Açıklandı


EĞİTİM SEN ŞAXÊ BATMANÊ
XELATÊN WÊJEYÊ


EĞİTİM-SEN BATMAN ŞUBESİ
EDEBİYAT ÖDÜLLERİ
EĞİTİM SEN BATMAN ŞUBESİ
EDEBİYAT ÖDÜLLERİ
Açıklandı
DEMOKRASİ ÖDÜLÜ
Eğitim Sen Batman Şubesi,
Ülkede yaşanan insan hakları ihlallerine, uzun tutukluluk sürelerine, cezaevlerinde yaşanan açlık grevlerine;  gazeteci, aydın ve yazarlara yönelik süregelen baskıya ve ifade özgürlüğü önündeki engellere dikkat çekmek için Demokrasi Ödülü vermeyi kararlaştırmıştır. Bu düşüncelerle Diyarbakır D Tipi cezaevinde tutuklu bulunan Azadiya Welat gazetesi yazarı Sayın Tayyîp Temel, Demokrasi Ödülü’ne layık görülmüştür.

ŞERZAN KURT ÖYKÜ ÖDÜLÜ
Eğitim Sen Batman Şubesi (Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası) Muğla Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü İkinci sınıf öğrencisi iken 12 Mayıs 2010 tarihinde, Muğla’da yaşanan öğrenci olayları sırasında uğradığı silahlı saldırı sonucu polis kurşunuyla hayatını kaybeden ŞERZAN KURT (1989-2010) anısına düzenlediği, edebiyata özgün yapıtlar kazandırmak ve Türkiye’de yaşanan insan hakları ihlallerine dikkat çekmeyi amaçladığı Eğitim Sen Batman Şubesi Şerzan Kurt Öykü Ödülleri sonuçlandı.
Bu sene 2incisi verilecek olan ödülün kazananları şöyle;
Kürtçe Öykü dalında ödül;
Ödül şartnamesinde aksi yönünde ibare bulunmasına rağmen, Ronî War, Yaqob Tilermenî,  Dilawer Zeraq, Sîdar Jîr, Brahîm Ronîzêr ve Ömer Kurt’tan (Şerzan Kurt’un babası, oy kullanmamıştır.) oluşan seçici kurul, ödülü; “Erdhej” adlı öyküsüyle ödüle katılan Menaf Osman
İle “Leylika min” adlı öyküsüyle ödüle katılan Mahmûd Baran arasında paylaştırmıştır.

Türkçe Öykü dalında ödül;
Ödül şartnamesinde aksi yönünde ibare bulunmasına rağmen, Adnan Binyazar, Ayşe Sarısayın, Jaklin Çelik, Özcan Karabulut, Hasan Özkılıç, Nejla Kurt’tan (Şerzan KURT’un annesi. Oy kullanmamıştır.) oluşan seçici kurul, ödülü
“Araf” adlı öyküsüyle ödüle katılan Hande Baba
ile
“…Beklerken” adlı öyküsüyle ödüle katılan Fatih Debbağ
arasında paylaştırmıştır.

Seçici kurul üyelerimize ve eserleriyle ödüle katılan herkese teşekkürlerimizi sunar, ödül alanları yürekten kutlarız. Ödül töreni 16 Kasım 2012 tarihinde Batman’da yapılacaktır.
Tüm halkımız davetlidir.
Eğitim Sen Batman Şubesi Başkanı
Bülent Hatun
Ödül Töreni:
Tarih: 16 Kasım 2012 (Cuma) Saat: 19.00
Yer: Belediye Konferans Salonu, Batman